آرشیو دی ماه 1399

دنياي وسايل نقليه

جنسيس كوپه

۲۰ بازديد


امروز مي خواهيم درباره خودرو جنسيس كوپه صحبت كنيم ماشيني كه خيلي از جوانان ايراني احتمالا طرفدارش هستند و دوست دارند كه بيشتر درباره اين ماشين و بازار خريد خودرو و فروش خودرو جذاب جنسيس بدونن. پس با ما همراه باشيد.

هيونداي جنسيس كوپه يك خودرو اسپرت كوپه ميباشد كه در سال 2008 و در نمايشگاه خودرو نيويورك معرفي و از سال 2009 وارد بازارهاي جهاني شد. آسان موتور هم به عنوان نماينده هيونداي در ايران، جنسيس كوپه را از سال 2010 در بازار كشورمان عرضه نمود.او‌لين سري از هيونداي جنسيس در بين سال‌هاي 2009 تا 2012 بر روي خط توليد قرار داشت و در سال 2013، هيونداي مدل جديد آن را معرفي كرد و تا سال 2016 به توليد آن ادامه داد و در نهايت توليد آن خاتمه پيدا كرد.

جنسيس كوپه در تعداد محدودي در همين مدل 2013 هم وارد بازار كشورمان شد كه علاوه بر تغيير و تحول ظاهري در نماي جلو، بهبودهايي را هم در قسمت فني تجربه كرده است.هيونداي جنسيس كوپه با ورود به بازار ايران، روزهاي خوبي را تجربه كرد و به فروش بالايي هم دست پيدا كرد. جنسيس كوپه با ظاهر ديدني و قواي محركه قدرتمندي كه داشت، سبب جلب توجه قشر جوان شد و در بازار ايران كه كمتر خودرو اسپرتي وجود دارد، با وجود ارزش نسبتا بالا، به يك خودرو محبوب و دوست داشتني تبديل شد.

هيونداي جنسيس كوپه از لحاظ ظاهري طراحي نسبتا جذابي رو دارد و هيونداي سعي كرده اصول طراحي يك خودرو اسپرت را در فرم بدنه آن رعايت كرده البته طراحي چراغ‌ها به شكلي ميباشد كه شايد نتواند نظر تمامي مشتريان را به خويش جلب نمايد. ولي هيونداي براي سال 2013 تغييراتي را به ظاهر جنسيس كوپه اعمال كرد و نماي جلو آن تغيير كرد.

ولي تغييرات در مدل جديد به ظاهر محدود نمي‌شود و هيونداي بهبودهاي فني را هم در محصول خود اعمال كرده و كيفيت متريال به كار رفته در كابين را بهبود داد.طراحي داخلي جنسيس كوپه را هم در مقايسه با سال پياده سازي آن مي‌توان خوب ارزيابي كرد البته كيفيت نه چندان بالاي متريال به كار رفته در كابين را مي‌توان يك نكته منفي دانست.

ولي منظور ما اين نيست كه كيفيت متريال پايين ميباشد البته از خودرويي در اين كلاس، انتظار بيشتري مي‌رفت. صندلي‌ها ارگونومي خوبي را دارند و به خوبي سرنشينان را در برمي‌گيرند.در كنار كل خصوصيت‌هاي مثبت، جنسيس كوپه چند مشكل فني بزرگ دارد. يكي از آن ها عملكرد ضعيف ترمزها كه حتي در صورت بي احتياطي و مهارت نداشتن راننده، مي تواند زمينه بروز تصادف را مهيا كند. اما عمر مفيد اين ترمزها به همين دليل خيلي زود به پايان ميرسد و هزينه تعويض آن زياد ميباشد.هيونداي تصميم گرفته تا قدرت نزديك به 300 اسب بخاري موتور را به چرخ‌هاي عقب انتقال دهد البته در كنترل اين توان چندان موفق نبوده است .

به طوري كه با فشار دادن پدال گاز، محور عقب دچار لغزش مي‌شود و در‌صورتي‌كه اصرار به استخراج مجموع توان موتور داشته باشيد، چرخ‌هاي عقب از خود هرزگردي نشان مي دهند. همين هرزگردي موجب مصرف لاستيك‌ها مي‌شود و صاحب و مالك را مجبور مي‌كند در بازه‌هاي زماني كوتاه لاستيك‌ها را تعويض كند.