آرشیو شهریور ماه 1400

دنياي وسايل نقليه

مزايا معايب مشخصات 207 دنده اي

۹ بازديد

پژو 206 در ايران نيز محبوبيت فراواني داشت. به همين دليل ايران‌خودرو در سال 1389 تصميم گرفت 206+ را با عنوان جديد 207 i. به بازار عرضه كند.

اما خودروي جديد موفقيت چنداني كسب نكرد. اعمال تحريم‌هاي اقتصادي عليه صنعت خودروي ايران موجب توقف توليد 206+ يا همان 207 در سال 1391 گرديد.

خريد و فروش و قيمت 207 دنده اي دورهاتو

البته توافقات هسته‌اي رابطه‌ي مجددي را ميان ايران‌خودرو و پژو برقرار كرد. ايران‌خودرو با اميد فروش مجدد پژو 207 اقدام به پيش‌فروش آن با وعده‌ي تحويل در موعد مقرر كرد.

سرانجام در اواخر سال 1394 و در ضمن نمايشگاه توانمندي‌هاي خودرو، ايران‌خودرو با ايجاد تغييراتي جزيي در داخل و خارج از اين ماشين، مدل جديد 207 را عرضه كرد.

طبق ادعاي ايران‌خودرو اين مدل جديد ارتباطي با قرارداد پژو نداشته و مالكيت آن به‌طور كامل در اختيار ايران‌خودرو است؛ البته اين فرض نيز وجود دارد كه پژو، خط توليد 207 را به‌عنوان غرامتي كه بايد به ايران‌خودرو مي‌پرداخت، در ايران راه‌اندازي كرده است.

طراحي خارجي
آينه‌بغل‌هاي 207 مدل قديم فرقي با 206 نداشتند، اما در مدل جديد آينه‌بغل‌ها از طراحي جديدي برخوردار شده‌اند.

همچنين به‌كمك يك رديف لامپ LED در بالاي چراغ‌هاي جلو، چراغ‌هاي روشنايي در روز نيز در اين خودرو تعبيه شده است. چراغ‌هاي عقب 207 هم از طراحي جديد و وجود لامپ‌هاي LED بهره مي‌برند. مي‌توان گفت: ايران‌خودرو در مدل جديد 207 تغييراتي اساسي در آينه و چراغ‌هاي جلو و عقب ايجاد كرده است.
طراحي داخلي
در پژو 207 جديد نمايشگري 7 اينچي در قسمت بالاي داشبورد قرار داده شده كه مجهز به سيستم چند رسانه‌اي و GPs است. همچنين تصوير عقب خودرو با استفاده از دوربين به كمك اين نمايشگر قابل مشاهده است. از ديگر تغييرات داخلي 207 مي‌توان به تغيير غربيلك فرمان اشاره كرد كه در مدل جديد به دكمه‌هاي كنترل سيستم صوتي و قطع و وصل تماس‌هاي تلفني مجهز شده است.تجهيزات و امكانات
پژو 207 با توجه به قيمت خود از امكانات مناسبي سود مي‌برد؛ از جمله: ايربگ راننده و سرنشين جلو، فرمان هيدروليك، سيستم پخش DVD، پورت USB، ترمز ABS، EBD و MBA، كنترل سيستم صوتي از روي فرمان، دوربين ديد عقب، آينه‌هاي جانبي برقي، بلوتوث، GPS، شيشه‌هاي برقي چهاردر، سنسور دنده‌عقب، رينگ اسپرت آلومينيومي و كروز كنترل.

مشخصات فني
پژو 207 با 206 تيپ 5 اختلاف قدرت 5 اسب‌بخاري دارد كه علت آن چندان مشخص نيست. 207 جديد مانند مدل قبلي از پيشرانه‌ي TU5 با 1600 سي‌سي حجم استفاده مي‌كند كه گشتاور آن 105 اسب بخار و 142 نيوتن‌متر است. اين خودرو همچنان با گيربكس دستي عرضه مي‌شود كه ايراني يا فرانسوي‌بودن آن (همانند پژو 206) هنوز مشخص نيست. حداكثر سرعت اين خودرو 190 كيلومتر در ساعت، مصرف سوخت آن مصرف سوخت تركيبي آن 6.6 ليتر در صد كيلومتر و شتاب صفر تا صد آن 11.6 ثانيه است.

معايب 207 

فضاي داخلي ناكافي
يكي از شكايت‌هاي دائمي سرنشينان پژو 207 به‌ويژه در قسمت عقب كمبود فضا در قسمت سر و پاها است. اين مشكل كه در اولين نسل خودروهاي پژو در اين كلاس وجود داشته و تاكنون نيز برطرف نشده است، يكي از ايرادهاي اساسي واردشده به اين خودرو است.
جعبه‌دنده
همان‌طور كه گفته شد، مواد به‌كاررفته براي ساخت جعبه‌دنده پژو 207 با كيفيت نيستند و اين موضوع باعث شده كه عملكرد اين بخش دچار اختلال شود. اين اختلال در دنده‌هاي سنگين مشهودتر بوده و حتي تا جايي پيش رفته كه هنگام قرار دادن دنده در حالت عقب يا دنده معكوس، اتاق خودرو متحمل ضربه مي‌شود. در بهترين حالت اين كيفيت پايين تنها منجر به توليد صداهاي آزاردهنده خواهد شد. همچنين عملكرد تاخيري جعبه‌دنده در پژو 207 كه در تيپ ترونيك و دنده‌هاي سنگين مشهودتر است، يكي ديگر از تحفه‌هايي است كه خودروساز ايراني با اين خودرو براي شما به ارمغان آورده است.