آرشیو اسفند ماه 1399

دنياي وسايل نقليه

ماشين چيني هاي خوب بازار

۱۶ بازديد

امروزه چيني‌ها با همين سطح محدود از حضور در بازار كشور ايران را بايستي خودروسازاني درجه يك در دنيا دانست. سطح كيفي محصولات تازه اين كشور چنان بالا رفته كه تقريباً با استاندارد‌هاي توليد خودرو در فرانسه، ايتاليا و كره جنوبي همسان بوده و در برخي گونه‌ها حتي از رقباي اروپايي بالاتر است . در همين ايران ديدن توليدات تازه ام‌جي، چري، بورگوارد و هاوال به خوبي اثبات مي‌نمايد چيني‌ها چقدر سريع در حال عبور از مرز‌هاي پيشرفت در صنعت خودرو هستند و امروزه در بازار فروش خودرو ايران جايگاه بسيار مناسبي دارن.

ورود به حيطه خودرو‌هاي الكتريكي - خودران و نيز عرضه اقسامي از توليدات محبوب و خوش‌پوش باعث شده تا در بزرگ‌ترين بازار خودرو جهان يك چيني يعني هاوال اچ ۶ لقب پرفروش‌ترين شاسي‌بلند سال را به خود تخصيص دهد. بنابراين نبايد ديگر چيني‌ها را بازيگران حاشيه‌اي بازار لقب داد. آن ها تلاش كردند و امروز قابل اعتمادتر از هميشه‌اند. اينجا با چند مدل از توليدات با كيفيت‌شان آشنا شويد.

كوچك‌ترين عضو گروه يك خودرو دورگه انگليسي ميباشد كه در كنار داشتن فرم كلاسيك بدنه، هندلينگ خوبي هم دارد و استهلاكش ستودني است .

هاچ‌بك ام‌جي كه از نظر ابعاد با خودرو‌هايي نظير رنو ساندرو قابل مقايسه ميباشد، ضمن ارائه سطح بهتري از طراحي بيروني و داخلي، از كابين و امكانات به‌روزتري برخوردار است. داشتن جعبه‌دنده پنج سرعته خودكار، مانيتور هفت اينچي لمسي، كروز كنترل، سانروف، رينگ و لاستيك ۱۵ اينچي به همراه شش كيسه هوا، اين خودرو را به بهترين آيتم ممكن براي خريد در اين رنج قيمتي تبديل خواهد كرد.هاچ‌بك دوست‌داشتني جيلي بعد از حدود پنج سال حضور در بازار ايران ديگر كاملاً مورد اعتماد ميباشد.

اين خودرو كه فرم دماغه نسبتاً خشن و كابين بزرگ و جادارش دو حسن مهم آن ميباشند، تركيبي مناسب از خودرويي با سطح تجهيزات به‌روز و دوام بالا ميباشد كه براي استفاده‌هاي پيوسته شهري و مسافرت‌هاي طولاني كاملاً قابل اعتماد است . ايمني خوب كه با ترمز‌هاي قوي و شش كيسه هواي ايمني همراه ميباشد، در كنار هزينه‌هاي نگهداري معمول يك خودرو وارداتي امگرند هاچ‌بك را به خودرويي بهتر از همه نمونه‌هاي مونتاژ داخل در همين رنج قيمتي بدل مي‌كند.

ايدو داراي اتاقي بزرگ و امكاناتي مناسب و قيمتي معقول ميباشد. توليدات چانگان در شمار مورد اعتمادترين برند‌هاي بازار ايران ميباشند. كيفيت رنگ بدنه يا مونتاژ كابين به سياق محصولات كره‌اي ميباشد. با اندكي اغماض خودرو در درازمدت ابداً كيفيتش همانند محصولات جك يا اين كه ليفان نزول نمي‌كند.طراحي ظاهري اين كراس‌اوور تك‌ديفرانسيل چيني چنگي به دل نمي‌زند و نسبت به جك اس ۵ و چري تيگو ۵ كه چهار سال از حضورشان در بازار ايران مي‌گذرد، كاملاً كندتر كار مي‌كند.

با اين‌حال قيمت كمتر، كيفيت ساخت و ايمني نسبتاً بالا و طراحي داخلي خوب كمك مي‌نمايد تا هاوال اچ ۲ نسبت به رقبا از برخي مزاياي بيشتري برخوردار باشد. متأسفانه اين خودرو به‌رغم قيمت بيشتر، فضاي كمتري را در اتاق خود در اختيار سرنشينان مي‌گذارد و همين هم بزرگ‌ترين عيب اچ ۲ در مقايسه با رقبا است .

ولي با داشتن نمره كيفي ۴ ستاره، بر همه گزينه‌هاي ديگر برتري دارد.ايراداتي مثل افت ارزش خريد پس از يك سال مصرف هنوز گريبانگير اين كراس‌اوور تك‌ديفرانسيل چيني است البته شما ميتوانيد با خيالي آسوده از اين محصول تا چهار سال استفاده نماييد.برخلاف بسياري از موجودات چيني حاضر در بازار خودرو ايران، ام‌جي RX۵ خودروي شناخته‌شده‌اي در بازار چين بوده كه در سه سال اخير فروش بسيار بالايي را در سطح ۶۰۰ هزار دستگاه تجربه كرده