فيس ليفت تيبا با اسم ساينا محصول گروه خودروسازي سايپا ميباشد و با همان ويژگي هاي فني وارد بازار شده است؛اين خودرو در دو نسخه دستي و اتومات ايجاد مي شود كه از لحاظ ظاهري و ويژگي هاي فني تفاوتي با هم ندارند. موتور 1.5 ليتري با توان 80 اسب بخار. ولي تفاوت ورژن خود كار و دنده اي در داخل كابين مشاهده مي شود ؛ در ساينا اتومات علاوه بر اينكه سيستم فرمان از هيدروليك به كمك برقي عوض شده ظاهر غربيلك فرمان هم با ورژن دنده اي متفاوت است و مجهز به دكمه هاي كنترلي و كروز مي باشد.همينطور سيستم صوتي ساينا اتوماتيك ( در ورژن فول ) مجهز به نمايشگر 7 اينچي ميباشد كه ساينا دنده اي فاقد اين امكان ميباشد.
ساينا دنده اي در دو تيپ ساينا EX و ساينا SX توليد گرديده كه تمام تجهيزات فني هر دو تيپ يكسان مي باشد و تنها از نگاه امكانات و تجهيزات رفاهي با هم متفاوت مي باشند. ساينا EX نسخه فول ساينا دنده اي ميباشد كه مشتمل بر تجهيزاتي مانند كولر ، دو كيسه هوا، ترمز ABS و EBD ، سنسور پارك عقب، رينگ اسپرت، سيستم تهويه خودكار، شيشه هاي برقي و آينه هاي برقي ميباشد و نسخه ساينا SX از داشتن آينه هاي برقي و شيشه هاي برقي عقب و سيستم تهويه خودكار محروم ميباشد.
ساينا اتوماتيك نيز در دو تيپ توليد گرديده كه ورژن فول آپشن آن مجهز به سيستم ورود بدون كليد، نويگيشن ، شيشه هاي دودي ، سنسور هشدار فشار باد تاير و هشدار سرقت ميباشد كه ورژن ديگر فاقد اين تجهيزات ميباشد.
مصرف سوخت ساينا در سيكل تركيبي 7 ليتر در 100 كيلومتر ميباشد كه اين خودرو را در رده خودروهاي كم مصرف قرار ميدهد و هر دو نسخه يعني ساينا اتوماتيك و ساينا دنده اي دارنده استاندارد آلايندگي يورو 4 ميباشند كه ورژن خودكار قابل ارتقا به يورو 5 نيز مي باشد.
طراحي و پياده سازي ظاهري ساينا
تزريق المان هاي نو و امروزي در پيكره اي قديمي و سالخورده.اين اولين عبارتي ميباشد كه بعد از نگاهي اجمالي به ظاهر ساينا به ذهنمان مي رسد. اين راه اما چيز جديدي نيست و قبل از اين در دنا نيز چنين چيزي را شاهد بوديم. اما اين صرفا خودروسازان ايراني نيستند كه از اين فرمول براي به روزرساني و افزايش جذابيت بصري چنين خودروهايي (با پلت فرم و بدنه مرتبط با دهه هاي قبل)بهره ميبرند.
چيزي كه در طراحي نماي جلو و عقب ساينا بسيار جلب توجه مي نمايد، كلكسيوني از خطوط و احجام متفاوت ميباشد كه به واسطه آنها و همينطور اجزايي نظير چراغ هاي جلو و عقب، خطوط روي كاپوت و صندوق عقب ، فرم جلوپنجره و سپر عقب سعي شده تا ساينا چهره اي جالب، اغواگر، جدي و باصلابت به خود بگيرد. هر چه طرح نماي جلو وعقب خودرو شلوغ و مملو از خطوط و مانورهاي گوناگون ميباشد، در نماي جانبي با نمايي ساده و بي آلايش با تراكم پايين حجم پردازي ها و خطوط ساده تر طرف هستيم كه براي هماهنگ شدن با طرح كلي نسبت به برادرش تيبا اصلاحات جزئي نظير حذف زه هاي جانبي درها و طرح جديد ركاب هاي جانبي در آن اعمال شده است اما عليرغم تغييرات مثبتي (نظير ختم شدن يكي خطوط اساسي نماي جانبي به لامپ راهنما و يا اين كه تغيير تحول فرم قديمي و دمده خط دور چرخ هاي عقب ) كه در اوورهنگ و گلگيرهاي جلو و عقب براي تناسب بيشتر با طرح كلي خودرو انجام شده ، قالب و فرمت كلي در ها و سادگي آنها ثابت مانده است و توي ذوق ميزنند.